الأحد، 11 مايو 2008

اول مره اكتب كده


اول مره اكتب واعبر عن راي طول عمري بحتفظ براي لنفسي وعايشه في عالم بتاعي انا

بس حسيت اني مليش دورفقولت اكتب واعبر عن راي ويمكن اقول حاجه قريتها وانا فهمت منها ايه

ويمكن اكون بعك

المهم اني اعبر عن راي واخرج من الصمت الرهيب ده
نفسي احس اني عنصر فعال في المجتمع واني بعمل حاجه اي حاجه احس منها اني بجد مؤثره وطبعا لازم يكون التاثير ده يكون تاثير نافع يعني مش اي تاثير
انا بحب اوي مصر مش كلام ولا هي ديباجه انا بجد بحبها مش متخيله اني اخرج منها
بحب الاماكن اللي انا كبرت فيها والشوارع وذكرياتي في كل شارع كبرت ولعبت فيه والاماكن اللي كنت بخرج فيها مع اصحابي وبيت جدتي بجد ليا ذكريات كتير اوي حلوه يمكن لما بكون مخنوقه ولا مضايقه وافتكرها بتهون عليا كتير وكل ده طبعا كان هنا في مصر فلازم احبها علشان انا كبرت فيها وذكرياتي دي كانت فيها
فعاوزه اعمل حاجه تخلي الاجيال اللي طالعه تحبها يمكن تكون الحاجه دي معلومه قريتها في كتاب او حاجه اتعلمتها من جدتي اللي انا من وجه نظري كانت ست اسطوره كانت ست ملهاش حل "الله يرحمها "

هناك تعليقان (2):

mado80 يقول...

ديـــــــــدو

ألف ألف مبروك

بجد هايله وإن شاء الله نقرأ حجات عندك ونستفيد منها

أنا فرحان أوي إنك عملتي مدونه ربنا يوفقك يارب

بقلك إيه ياريت أعرف أكلمك اليومين الجايين

تحياتي ليكي يا ديــــــدو

dido يقول...

الله يبارك فيك يا مادو انا كمان بقالي فتره مدخلتش علي المدونه بتاعتك وقريت تقريبا معظم الجديد .
وطبعا كالعاده معجبه برايك لان العادي بتاعك انك اكتر من رائع
والموضوع اللي كان فيه صوت الكروان وموضوع اسراء
باختصار شديد انت اكتر من رائع ربنا يوفقك وانا كمان عاوزه اتكلم معاك عن قريب اوووووووي